5 SYYTÄ, MIKSI KETO EI TOIMI

Olitko odottanut innoissasi näkeväsi painosi putoavan ketodieetin avulla, mutta painosi junnaa edelleen täysin paikoillaan? Olemme keränneet tähän 5 yleistä syytä, miksi et laihdu!

Yksi tärkeimmistä asioista, kun noudatat keto-ruokavaliota, on rajoittaa hiilihydraattien saanti 20-50 grammaan päivässä. Kyse on siis vain pienestä määrästä, joka on monilla helppo ylittää.

Mutta on muitakin tekijöitä kuin liian paljon hiilihydraatteja, jotka voivat sabotoida ruokavaliotasi.

Lue myös: KETODIEETTI: PIKAOPAS RASVANPOLTTOON

Tässä on 5 yleisintä syytä, miksi painosi voi pysyä paikallaan:

1. SYÖT LIIKAA HIILIHYDRAATTEJA

Yleisin syy siihen, miksi et onnistu keto-ruokavaliossa, on liian suuri hiilihydraattien saanti.

Jotta pääset ketoosiksi kutsuttuun tilaan eli siihen, että kehosi polttaa rasvaa glukoosin sijasta, on tärkeää, että hiilihydraattien saanti pidetään minimitasolla.

Tämä tarkoittaa, että vain noin 5% kaikista kaloreista, joita saat päivän aikana, pitäisi tulla hiilihydraateista.

Tämä on jyrkässä ristiriidassa esim. Norjan terveysviraston suositusten kanssa (45–60 prosenttia).

Älä ole aluksi liian tiukka itsellesi. On täysin normaalia, että sinulta vie aikaa tottua alhaiseen hiilihydraattien määrään. Mutta vasta kun onnistut vähentämään niiden saantia, kehosi pääsee ketoosiin ja alat laihtua.

Yksi vinkki on kirjata ylös syömiesi hiilihydraattien määrä. Voit tehdä tämän esim. sovelluksessa, kuten MyFitnessPal.

Silloin on helpompi seurata, kuinka monta hiilihydraattia saat joka päivä.

2. SAAT LIIAN VÄHÄN RAVITSEVAA RUOKAA

Riippumatta siitä, mitä ruokavaliota noudatat, avain terveelliseen painonpudotukseen on nauttia täysipainoisia ja ravitsevia ruokia.

Monet ihmiset menevät suoraan ansaan ja päätyvät syömään liikaa keto-jälkiruokia ja keto-leivonnaisia. Mutta jos syöt liikaa prosessoitua ruokaa, on helppo saada liikaa kaloreita.

Keskity sen sijaan täysipainoisten elintarvikkeiden syömiseen. Ne antavat sinulle myös enemmän vitamiineja, kivennäisaineita ja antioksidantteja.

Esimerkkejä tällaisista elintarvikkeista ovat rasvaiset maitotuotteet, munat, kalat, marjat ja terveelliset rasvat, kuten avokado ja oliiviöljy.

Lisäksi sinun tulisi keskittyä ei-tärkkelyspitoisiin vihanneksiin, kuten parsakaaliin, paprikaan ja pähkinöihin.

3. SAAT LIIKAA KALOREITA

Riippumatta siitä, miten haluat laihtua, on välttämätöntä, että kehosi kohtaa kalorivajeen.

Yksi tapa saavuttaa tämä on vähentää kalorien määrää tai yksinkertaisesti lisätä fyysisen aktiivisuuden määrää.

On helppoa nauttia suuria määriä ketoystävällisiä ruokia, kuten avokadoja, oliiviöljyä, rasvaisia ​​maitotuotteita ja pähkinöitä. Muista, että näissä ruoissa on korkea kaloripitoisuus!

LIIKAA KALOREITA PÄIVÄSSÄ? Avokado ja pekoni ovat ketoystävällisiä ruokia, mutta niissä on paljon kaloreita.

Yksi keto-ruokavalion eduista on, että se antaa sinulle hyvän kylläisyyden tunteen, joka kestää pitkään. Tämä johtuu siitä, että ruokavalio sisältää runsaasti rasvoja ja proteiineja.

Varmista vain, että annokset eivät kasva liian suuriksi, ja yritä välttää välipaloja aterioiden välillä.

Jos onnistut saamaan ateriat hallintaan ja lisäksi lisäämään fyysisen aktiivisuuden määrää, olet jo pitkällä onnistuaksesi keton kanssa!

Lue myös: KETO: RUOKAVALIOSUUNNITELMA, JOKA VOI MUUTTAA ELÄMÄSI 

4. SINULLA ON EPÄREALISTINEN TAVOITE

Ehkä olet yksinkertaisesti asettanut riman liian korkealle itsellesi?

Vaikka on totta, että voit laihtua paljon ketogeenisellä ruokavaliolla, on tärkeää, että et laihduta liian nopeasti. Se, kuinka paljon kilot tippuvat, voi vaihdella suuresti henkilöstä toiseen.

Avain terveelliseen painonpudotukseen on laihtua enintään 0,5-1 kg viikossa (painosta riippuen).

Hyvä keino on myös lisätä voimaharjoittelua lihasmassan lisäämiseksi, mikä lisää aineenvaihduntaa. Eikä vähäisimpänä, voimaharjoittelu on myös hyväksi luuston terveydelle.

Lisäksi: Sen sijaan, että luottaisit vain painoon, sinun pitäisi sen sijaan mitata käsivarsien, reisien ja vyötärön ympärystä viikoittain seurataksesi edistymistäsi.

5. LIIKAA STRESSIÄ JA VÄHÄN UNTA

Tutkimukset osoittavat, että stressi, erityisesti pitkittynyt stressi ja unen puute, voivat vaikuttaa negatiivisesti laihtumiseen.

Kun kehosi on jatkuvasti ylikierroksilla, se tuottaa liikaa kortisolihormonia.

Liian korkea kortisolitaso, joka tunnetaan myös stressihormonina, voi saada kehon varastoimaan rasvaa, erityisesti vatsan alueella.

Ei ole harvinaista, että pitkittynyt stressi vaikuttaa sinuun, jos nukut liian vähän. Useat tutkimukset osoittavat, että unen puute voi vaikuttaa nälkää sääteleviin hormoneihin, kuten leptiiniin ja ghreliiniin, mikä lisää ruokahalua.

Voit vähentää stressiä ja parantaa unen laatua kokeilemalla meditaatiota, joogaa tai viettämällä vähemmän aikaa elektronisten laitteiden parissa.

TARVITSETKO APUA TAVOITTEESI SAAVUTTAMISESSA?

Nyt olemme tarkastelleet 5 yleistä syytä, miksi et laihdu ketolla. Mutta ehkä haluat hieman ylimääräistä apua ruokahalun vähentämiseksi hiilihydraatteja vähentäessäsi?

MetaBurn on ravintolisä, joka sisältää muun muassa 350 mg camellia sinensis-uutetta, joka voi auttaa vähentämään ruokahalua. Tuote sisältää myös 50 mg chiliä ja 200 mg wakame-uutetta. Wakame voi auttaa edistämään rasva-aineenvaihduntaa ja vähentämään ruokahalua. Lisäksi kromi voi auttaa ylläpitämään normaalia verensokeritasoa. Vakaa verensokeritaso voi helpottaa makeanhimon hallintaa.

metaburn boks

KOKEILE METABURNIA 60 PÄIVÄN AJAN

Ilmaiseksi – Maksat vain postikulut 7,90

Kirjoita puhelinnumerosi

Sinut ohjataan tilauslomakkeeseen, joka on esitäytetty puhelinnumeroosi liittyvillä tiedoilla. Et tilaa vielä mitään.

Lähteet: