Mikä tarkalleen on kalori?

Suurimmalla osalla meistä on ollut kerran tai useamminkin halu pudottaa muutama kilo ja monet meistä tietävät tämän asettamat haasteet. Uusia superdieettejä aloitetaan jatkuvasti, jotta pääsisimme elämämme parhaaseen kuntoon, ja markkinat täyttyvät ravintolisistä, joilla on erilaiset vaikutukset aineenvaihduntaan ja rasvan palamiseen.

Kaikkein suurin haaste on erottaa joukosta toimivat menetelmät ja tuotteet, mikä on usein helpommin sanottu kuin tehty.

Toisaalta painon pudotus on teoriassa suhteellisen helppo laskelma – sinun tulisi yksinkertaisesti vain polttaa ja kuluttaa enemmän  kaloreita kuin saat.

Ruoasta ja juomasta energiaan ja lämpöön

Kalorier ernæring - Forbrenning - Vitamail
Jos haluat laihtua, on tärkeää lukea tuote- ja ravintosisältö.

Ruokavalioiden ja asiantuntijaneuvojen avulla olemme oppineet laskemaan kalorimääriä ja useimmilla meistä on hyvä käsitys kehon kulutuksesta.

Mikä tarkalleen ottaen on kalori?

Kalorit (cal) on mittayksikkö energiaa, ja yksinkertaisesti selitettynä, yksi kalorimäärä vastaa lämmön määrää, joka tarvitaan lämmittämään yksi gramma vettä yhden asteen verran välillä 14,5 ° C – 15,5 ° C.

Ihmiskehossa on useita jatkuvia prosesseja, jotka muuttavat kaiken saamamme ruoan ja juoman energiaksi.

Nämä prosessit polttavat kaloreita rasvan, hiilihydraattien, proteiinin ja alkoholin muodossa kehon toimintojen ylläpitämiseksi – sydämen sykkeestä ja hengityksestä aina vaurioituneiden solujen kasvuun ja korjaamiseen asti.

Pääosa tästä energiantuotannosta on lämpöä. Koska kalorit ovat liian pieniä yksiköitä kehon kulutuksen mittaamiseksi, käytetään sen sijaan kilokalorien (kcal) mittayksikköä ruuan ja juoman energiasisällön esittämiseen.

Suuremmat lihakset = suurempi rasvanpoltto

Keho polttaa tietyn määrän kaloreita joka päivä, vain kehomme toiminnan ylläpitämiseksi. Keskimääräisen naisen kohdalla tämä vastaa noin 1350 kcal päivässä, kun taas keskimääräisen miehen päivittäinen kulutus levossa on noin 1650 kcal.

Kun olemme liikkeessä, lihakset käyttävät enemmän energiaa voiman tuottamiseen, ja siksi ne lähettävät enemmän lämpöä. Mitä enemmän sinulla on lihasmassaa sitä enemmän poltat kaloreita – sekä liikkuessasi että levätessäsi.

Ruokavalion lisäksi lihasmassa on yksi tärkeimmistä tekijöistä rasvanpoltossa. Koska miehillä on yleensä suurempi lihasmassa kuin naisilla, he myös polttavat luonnollisesti enemmän kaloreita.

MetaBurn

MetaBurn sisältää tasapainoisen yhdistelmän vihreäteeuutetta, wakame-uutetta, chiliuutetta, B3-vitamiinia, B5-vitamiinia, B6-vitamiinia, B2-vitamiinia, B1-vitamiinia, foolihappoa, B12-vitamiinia,
biotiinia sekä välttämätöntä mineraalia kromia.

Kromi voi auttaa ylläpitämään normaalia verensokeritasoa ja normaalia makroravinteiden aineenvaihduntaa (rasva, hiilihydraatit ja proteiini).
B6-vitamiini myötävaikuttaa normaaliin proteiini- ja glykogeeniaineenvaihduntaan ja B3-vitamiini osaltaan kehon normaaliin energia-aineenvaihduntaan.