LAIHDUTTAMINEN-LIHOMINEN -NÄIN onnistut lopulta!

Jopa kuusi kymmenestä suomalaisesta laihduttaa vähän väliä, ja suurin osa meistä epäonnistuu. Mutta tiesitkö, että retkahdusten hyväksyminen ja käsitteleminen on avain elämäntapamuutokseen.

Ratkaisu terveelliseen, pitkäaikaiseen ja vakaampaan elämäntapamuutokseen löytyy valmistautumalla henkisesti sekä vastoinkäymisiin että epäonnistumiseen. Tämä vähentää niiden uusiutumisen riskiä.

Terveellinen elämä ei tarkoita vain porkkanoiden ja persiljan syömistä sekä kymmenien kilometrien juoksulenkkiä päivittäin. Elämä pitää sisällään myös viinilasillisia, muutamia kakkupaloja tai kokonaisen lauantaipäivän sohvalla maaten, sipsikulho kainalossa leffoja seuraillen.

Olemme kaikki kuitenkin vain ihmisiä.

Mutta kun olemme sortuneet kiusaukseen, huono omatuntomme kolkuttaa. Se on tunne epäonnistumisesta. Jälleen kerran.
Ja näin matka koko laihtumisprosessissa luovuttamiseen muodostuu monille kohtuullisen lyhyeksi. He palaavat vanhoihin tapoihinsa tuumien: ”Näin kävi taas”. ”En kai kykene parempaan.”

Lue myös: 8 SYYTÄ MIKSI DIEETTI USEIN EPÄONNISTUU

MUTTA OLE SENTÄÄN EDES HIUKAN REALISTINEN

Voitko todella elää ilman suklaata loppuelämäsi? Tai luopua täysin alkoholista? Haluatko todellakin treenata joka ikinen päivä hamaan tulevaisuuteen? Vain koska haluat pysyä hoikkana ja hyvin treenattuna, onnistuttuasi saavuttamaan kauan kaipaamasi hoikkuuden.

Haluatko elää elämää, jossa sinun on aina laskettava kaloreita?

Lue myös: Kuinka monta kaloria tarvitsen

Kun petämme itseämme käsi syvällä karkkikulhossa, tunne siitä ettemme hallitse terveellisiä elämäntapoja, voi olla ylivoimainen. Kaikki muu, minkä olemme onnistuneet saavuttamaan, unohtuu. Ajattelemme vain retkahdustamme.
Mutta jos sen sijaan onnistut keskittymään kaikkeen siihen, mikä todella on ollut positiivista ja ajattelet, että ”tehty mikä tehty”, on sinulla ainutlaatuinen tilaisuus palata saman tien pitkän tähtäimen suunnitelmaasi.

Elämässä on annettava tilaa keskeneräisyydelle ja epätäydellisyydelle.

KUINKA MONTA KALORIA TARVITSEN?

SINUN PITÄÄ KERÄTÄ KOKEMUKSIA

Kun retkahdat tai epäonnistut tavoitteesi saavuttamisessa, saat todella arvokkaan kokemuksen: Voit luoda henkisen tietokannan harmistumisista ja virheistä pohtien, miten jatkat siitä eteenpäin.

Sen sijaan, että ajattelisit ettei se onnistunut tälläkään kertaa, voit kääntää epäonnistumisen ajatukseen: ”Tämä on tapahtunut aiemminkin ja osaan korjata sen”. Tämä ei ole maailmanloppu, vaan luonnollinen prosessi matkalla tavoitteeseen. Annan edelleen 100 % tähän.

Sillä sinun täytyy odottaa vastoinkäymisten tulevan. Aina. Ja nyt tiedät myös, kuinka pääset nopeasti takaisin hevosen selkään. Kaikki on kiinni korvien välistä.

Sinun täytyy miettiä, miten haluat elää pitkällä aikavälillä. Eihän kukaan halua elää askeettista elämää munkkina, irrotettuna kaikista maailman iloista, lukittuna hoikkaan ja kiinteään vartaloon?

Älä ole liian tiukka itsellesi! Saat kyllä, mitä haluat, mutta älä esitä niin kovia vaatimuksia, jotka olet tuomittu menettämään.

Lue myös: Monilla on nyt hyviä kokemuksia MetaBurnista

Taputuksia olalle, ei kasvoille!

Kun teet useita muutoksia elämäntyyliisi, sinun on välttämätöntä ponnistella jonkin verran ja suunniteltava kuinka toteutat muutokset. Ja tässä huonolla omallatunnolla, katumuksella, häpeällä tai ajatuksella, että ”en hallitse tätä”, ei ole paikkaa.

Nämä ajatukset tuhoavat voiman, jota tarvitset suunnitelman toteuttamiseen. Ne eivät ole rakentavia tai hyödyllisiä. Tai välttämättömiä.

Ota pieni askel kerrallaan, anna itsellesi kehuja siitä, mitä pystyt tekemään! Ajattele kauas eteenpäin. Hyväksy virheet tänään ja ymmärrä, että huomenna sinun pitäisi mieluummin toistaa positiiviset toimet, joiden tiedät olevan hyväksi sinulle ja kehollesi.

Varautuminen virheisiin ja takapakkiin auttaa välttämään täydellisen hajoamisen ja masennuksen.

Lue myös: Miten laihtua ilman liikuntaa?

Milloin selkäranka katkeaa?

On hyvä tehdä henkinen tiekartta siitä, mitkä tilanteet ovat sinulle empiirisesti haastavia. Missä tilanteissa se tapahtuu? Näin voit hallita niitä ja osaat ratkaista ne.

Se itsessään antaa lisääntyneen hallinnan tunteen ja positiivisen vahvistuksen.

Esimerkiksi, jos tiedät, että illallinen ystävien kanssa lähtee herkästi käsistä ja sisältää vaikka 12 olutta, snapseja ja suklaakakkua jälkiruokana, on parasta tehdä juhlasuunnitelma.

Kuinka tärkeitä nuo oluet ovat jälkiruokaan nähden? Kuinka monta annosta illallisella on ok?

Mutta kuten olemme nyt maininneet: Älä ole liian ankara itsellesi. Sinun on myös elettävä hyvää elämää. Ehkä tämä ilta kavereiden kanssa sisältää vain yhden muutoksen.

MILLOIN VAHINKO ON ENSIMMÄISEN KERRAN TAPAHTUNUT?

Olemme kaikki erilaisia, erilaisilla tottumuksilla ja sietokyvyllä haastavissa tilanteissa. Siksi sinun on itse tiedettävä kriittinen tasosi, jotta voit käsitellä sitä rakentavasti.

Joten, kun suunnitelma on laadittu riskitilanteita varten, seuraava askel on työskennellä vahinkojen minimoimiseksi. Kuinka vähentää takapakkeja? Parasta on aina välttää niitä. Mutta toinen hyvä työkalu on yrittää tehdä jotain aivan erilaista, kun tilanne syntyy, jälleen kerran.

Mutta mikä tärkeintä: Tottumusten muuttaminen vie aikaa. Erityisesti tavat, joita tarvitsemme hoikemman vartalon saamiseksi. Älä ole järkyttynyt tai yllättynyt, jos asiat eivät aina suju suunnitellusti.

Hyödynnä sen sijaan jotain hyödyllistä ja positiivista virhettä. Säädä kurssia hieman ja mieti uudelleen, pitäisikö vaatimuksiasi ehkä alentaa.

Ja katso aina eteenpäin ja ajattele pitkällä aikavälillä.
Sinä olet vain ihminen.

Joskus tarvitsemme myös vähän ylimääräistä apua. MetaBurn-ravintolisä tehostaa rasvanpolttoa ja hillitsee ruokahalua ja makeisten himoa. Voit halutessasi kokeilla sitä nyt ilmaiseksi:

metaburn boks

KOKEILE METABURNIA 60 PÄIVÄN AJAN

Ilmaiseksi – Maksat vain postikulut 7,90

Kirjoita puhelinnumerosi

Sinut ohjataan tilauslomakkeeseen, joka on esitäytetty puhelinnumeroosi liittyvillä tiedoilla. Et tilaa vielä mitään.