10 VINKKIÄ KUINKA SAADA LITTEÄ VATSA 

Bikinikausi on epäilemättä edessä, ja kukapa ei haluaisi kiinteää ja litteää vatsaa ennen kuin vaatteet vähenevät? Emme voi luvata sinulle sikspäkkiä heti huomiselle, mutta jos noudatat edes joitain näistä tutkimuksiin perustuvista vinkeistä, olet hyvällä tiellä kohti litteämpää vatsaa.

Litteämpään vatsaan pyrkimisen ei pitäisi olla vain kauneusihanne. Kuten et varmasti ole voinut välttää kuulemasta, vatsarasva on kaikkea muuta kuin hyödyllistä kehollemme. Se nostaa verensokeria ja voi aiheuttaa meille lisää elämäntapasairauksia.

Joten miten litteä vatsa sitten saavutetaan?

Ensimmäiseksi tärkein huomio: Muista, että ylimääräistä rasvaa ei ole mahdollista laihduttaa paikallisesti. Laihtuaksesi sinun on poltettava rasvaa joka puolelta kehoa. Ja tämä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että sinun täytyy syödä vähemmän kaloreita kuin kulutat.  

Alta löydät reseptin sen saavuttamiseen. Ja pian huomaat, että vatsasi alkaa kutistua. Nämä neuvot perustuvat tutkimuksiin.

1. VÄHENNÄ KALOREITA

Ylivoimaisesti helpoin tapa laihtua on vähentää kalorien saantia.

Mutta tässäkin on tärkeää löytää tasapaino, koska kalorien saannin liiallisella vähentämisellä voi olla päinvastainen vaikutus. Se voi hidastaa aineenvaihduntaasi jonka jälkeen poltat myös vähemmän kaloreita. Tätähän me emme missään nimessä halua.

Ihannetapauksessa sinun tulisi syödä 500-700 kaloria vähemmän kuin normaalisti, jotta voit pudottaa painoasi 0,5-1 kg viikossa.

redusere kalorier flat mage
MILTÄ KAUPPAKASSISI SISÄLTÖ NÄYTTÄÄ… Valitse kaupasta tuotteita, jotka sisältävät vähemmän kaloreita.

2. KUITUA, ENEMMÄN KUITUA!

Syö päivittäin vesiliukoisia eli niin kutsuttuja liukoisia kuituja. Nämä kuidut liukenevat helposti veteen ja muodostavat geelimäisen massan. Tämä saa ruoan kulkeutumaan hitaammin ruoansulatuskanavan läpi.

Löydät tämän tyyppistä kuitua elintarvikkeista kuten kaurasta, herneistä, pavuista, linsseistä, omenoista, porkkanoista ja ohrasta.

Liukoisen kuidun on todettu pitävän kylläisyyden tunteen pidempään, koska syömisen jälkeen kestää kauemmin ennen kuin sinulle tulee tarve käydä vessassa. Lisäksi liukoinen kuitu voi auttaa kehoasi imemään vähemmän kaloreita ruoasta.

3. PIDÄ LENKKARIT JALASSA

 Oikotietä ei valitettavasti ole. Jos todella haluat nopeuttaa rasvanpolttoasi, sinun tulee pukea lenkkarit jalkaan ja olla aktiivinen.

Aerobinen harjoittelu on parasta, mitä voit tehdä polttaaksesi kaloreita ja ennen kaikkea se on hyväksi terveydellesi.

Lisäksi tutkimukset ovat osoittaneet, että aerobinen harjoittelu voi myös auttaa vähentämään terveydelle vaarallista vatsarasvaa.

Näiden tutkimusten mukaan sinun tulee harjoitella 150-300 minuuttia kohtalaisella tai korkealla intensiteetillä viikoittain, mikä on 20-40 minuuttia päivittäin. Ei kuulosta niin pahalta, eihän?

Esimerkkejä aerobisesta liikunnasta ovat juoksu, reipas kävely, pyöräily ja soutu.

4. Rajoita hiilihydraattien määrää

Sinun ei tarvitse heti lähteä päätä pahkaa säntäilemään aamusta iltaan matalilla hiilareilla, mutta vähentämällä niiden saantia tehostat rasvanpolttoasi.

Vähähiilihydraattisista ruokavalioista tehdyt tutkimukset osoittavat, että tällainen ruokavalio voi vähentää sisäelinten rasvaa eli vatsarasvaa ihmisillä.

Aloita vähentämällä jalostettuja hiilihydraatteja. Näitä ovat esimerkiksi viljatuotteet, jotka elintarviketuottaja on jalostanut siten, että vilja ei ole enää ehjä. 

Lue myös: Vähähiilihydraattinen ruokavalio aloittelijoille: Perusteellinen opas

Esimerkki tästä on jalostetuista jyvistä valmistettu valkoinen leipä.

Keskity sen sijaan syömään enemmän täysjyväviljaa, joka auttaa vähentämään kehon ja vatsanseudun rasvaa.

karbohydrater flat mage
VÄLTÄ: Yritä välttää syömästä liikaa jalostettuja hiilihydraatteja.

5. LISÄÄ VOIMAHARJOITTELUA

Jos onnistut sisällyttämään arkeesi vähän voimaharjoittelua, olet vielä lähempänä tavoitettasi litteämmästä vatsasta.

Voimaharjoittelu on fiksu veto, jos haluat laihtua. Mitä enemmän lihasmassaa, sitä enemmän kaloreita kulutat päivän aikana.

Yritä lisätä arkeesi treenejä päivittäin, jos ei muuten niin kotona olohuoneen lattialla.

Lue myös: Loistava opas voimaharjoitteluun: Kuinka aloittaa!

Voimaharjoittelu vähentää tehokkaasti sekä sisäelinten rasvaa että koko kehon rasvaa.

6. LÄHDE LENKILLE

Terveellisen ruokavalion ja liikunnan yhdistäminen on epäilemättä tehokkainta, kun haluat laihtua.

Onneksi sinun ei tarvitse juosta puolimaratonia joka viikko hyödyntääksesi aktiivisena pysymisen terveyshyötyjä.

Lyhyet, säännölliset lenkit ovat osoittautuneet tehokkaiksi vähentämään sekä vatsarasvaa että koko kehon rasvaa.

Tutkimusten mukaan 12 000 askeleen käveleminen päivässä ja reipas kävely 3 kertaa viikossa voi vähentää sisäelinten rasvaa muutaman kuukauden jälkeen.

Lue myös: Näin päivittäinen kävely voi auttaa laihtumaan

gåtur flat mage
ASKEL KERRALLAAN: Voit päästä pitkälle lisäämällä päivittäisen kävelyn aikatauluusi.

7. LISÄÄ PROTEIININ SAANTIA

Syö lisää proteiinia puhtaalla omallatunnolla. Proteiinin lisäämisen etuna on, että se vähentää ruokahalua ja lisää kylläisyyden tunnetta. Lisäksi poltat enemmän kaloreita sulattaessasi proteiinia kuin rasvoja ja hiilihydraatteja.

Se, kuinka paljon proteiinia tarvitset, riippuu useista tekijöistä, kuten iästä, sukupuolesta ja aktiivisuustasosta. Täältä voit selvittää, kuinka paljon proteiinia sinun tulisi syödä päivittäin.

Pyri saamaan proteiineja hyvistä lähteistä, kuten lihasta, kalasta, siipikarjasta, kananmunista ja palkokasveista joka aterialla.

8. kirjoita ylös mitä syöt

Tämä vinkki saattaa kuulostaa artikkelin tylsimmältä vinkiltä. Mutta se on myös hyödyllisin.

Nykyään kännykässäsi on useita hyviä sovelluksia, joihin voit kirjoittaa ruokailusi ylös, jolloin voit huomata että ruokapäiväkirjan pitäminen tekee vähemmän syömisestä paljon helpompaa!

Sinun ei tarvitse kirjoittaa joka ikistä puraisua muistiin, mutta tämä antaa sinulle hyvän yleiskuvan ajasta. Missä ja mihin aikaan joudut ruokaloukkuun ja syöt liikaa?

Huomaat, että tulet tietoisemmaksi kalorien saannistasi ja sinun on helpompi säätää ruokailutottumuksiasi tarvittaessa.

noter ned hva du spiser for å få flat mage
PALJONKO KALOREITA? Aloita hiljalleen kirjaamaan ylös syömisesi. Sinun ei tarvitse kirjata KAIKKEA.

9. KOKEILE PÄTKÄPAASTOA

Pätkäpaasto on syömismalli, jossa vuorottelet syömisen ja paaston välillä tietyllä aikavälillä.

Jotkut väittävät, että se on helpompi tapa vähentää kokonaiskaloreiden saantia kuin perinteinen lähestymistapa vähäkaloriseen ruokavalioon.

Täältä voit lukea kaiken paastoamisesta ja laihduttamisesta

Suosituimmat ovat 16/8 paasto ja 5:2 dieetti

10. Kokeile ravintolisää saavuttaaksesi tavoitePAINOSI

Hengitä syvään, vapauta vatsasi ja ole onnellinen, että olet lukenut tänne asti. Jos noudatat kaikkia yllä olevia neuvoja, sinulla on epäilemättä litteämpi vatsa. Mutta jos haluat lisäapua tavoitteessa onnistumiseen, voit myös kokeilla MetaBurnia. Pelkästään MetaBurnia syömällä et saat litteämpää vatsaa heti huomenna, mutta 350 mg Camellia Sinensistä voi auttaa painonhallinnassa, aineenvaihdunnassa ja ruokahalun vähentämisessä.

Lisäksi MetaBurn sisältää 50 mg chiliä ja 200 mg wakame-uutetta. Wakame voi auttaa kiihdyttämään rasva-aineenvaihduntaa ja voi myös auttaa vähentämään ruokahalua. Lisäksi B3-, B6- ja B9-vitamiinit edistävät normaalia energia-aineenvaihduntaa. Kromi auttaa ylläpitämään normaalia verensokeritasoa, mikä voi vaikuttaa makeisten himoon.

Eli juuri se, mitä tarvitset, kun tavoitteena on tehdä jotain painollesi!!

metaburn boks

Kokeile Metaburnia 60 PÄiVÄÄ

50% ALENNUKSELLA – VAIN 19,75

Kirjoita puhelinnumerosi

Sinut ohjataan tilauslomakkeeseen, joka on esitäytetty puhelinnumeroosi liitetyillä tiedoilla ja josta voit lukea lisää tilauksesta ja tilausehdoista ennen tilaamista. Et tilaa vielä mitään.

Lähteet: